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dc.description.abstract | ABSTRACT: This work consists of an application and observation of the use of an application in the
classroom with students of the third year of high school in the discipline of Mathematics. In
which, the application called “Questões Enem” worked as a support for the development of
activities related to the contents worked in this series and also for being able to work with
current data through the graphics. Being approached through this experience, issues related to
the contents of Probability and Combinatorial Analysis, Statistics, Analysis of graphs. In
general, these are the subjects in which the students present higher rates of errors, as greater
interpretation and analysis of information and concepts are required. Therefore, the activity was
developed in a period of three weeks of classes consisting of the formation of groups with four
components each, in order to solve ten questions of each content. At the end of the experiment,
the correct rate of each group and the subjects that obtained the highest percentages of errors
were presented, with the objective of arousing the student's interest in teaching and learning in
Mathematics and thus promoting greater interaction with other colleagues at the end of the
experiment. from the use of a technological tool. | pt_BR |
dc.description.abstract | RESUMO: Este trabalho consiste em uma aplicação e observação do uso de um aplicativo em sala de aula com os alunos do terceiro ano do ensino médio na disciplina de Matemática. Em que, o aplicativo denominado “Questões Enem” funcionou como suporte para o desenvolvimento de atividades relacionadas com os conteúdos trabalhados nessa série e também por poder trabalhar com dados da atualidade através dos gráficos. Sendo abordado através dessa experiência, questões ligadas aos conteúdos de Probabilidade e Análise Combinatória, Estatística, Análise de gráficos. Em geral, estes são os assuntos em que os discentes apresentam maiores índices de erros, pois se exige uma maior interpretação, análise de informações e conceitos. Diante disso, a atividade foi desenvolvida em um período de três semanas de aulas constando a formação de grupos com quatro componente cada, com a finalidade de resolver dez questões de cada conteúdo. Ao final da experiência foi apresentado o índice de acertos de cada grupo e os assuntos que obtiveram os maiores percentuais de erros, com o objetivo de despertar o interesse do aluno no ensino e aprendizagem em Matemática e assim promover uma maior interação com os outros colegas a partir do uso de uma ferramenta tecnológica | pt_BR |
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