Show simple item record

Peer Instruction: instrução por pares como metodologia para o ensino de ética profissional para o curso técnico em finanças

dc.contributor.advisorAlvim, Silvio José Trindade
dc.contributor.authorDias, Márcia Menon de Almeida
dc.date.accessioned2024-03-07T10:57:05Z
dc.date.available2024-03-07T10:57:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationDIAS, Márcia Menon de Almeida. Peer Instruction - Instrução por Pares. Como metodologia para o ensino de Ética Profissional para o curso Técnico em Finanças. 2023. 33 f. Monografia (Especialização em Práticas Pedagógicas para a Educação Profissional e Tecnológica) - Instituto Federal do Espírito Santo, Piúma, 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifes.edu.br/handle/123456789/4407
dc.description.abstractRESUMO: Para atender uma demanda educacional na qual a realidade dos alunos é dinâmica e interativa, foi proposto um design educativo através da Peer Instruction - Instrução por Pares, para contribuir com o ensino de Ética Profissional para o curso Técnico em Finanças.pt_BR
dc.description.abstractABSTRACT: The traditional model of education, with rowed desks and the use of the blackboard with lectures, moves away from the 21st-century student, who is inserted in a context of fast information, globalization, and interaction with people. Adolescents do not want to feel excluded; on the contrary, they want to feel welcomed by actively participating in the processes they are part of. With the student, it is no different; he wants to be heard and participate in the education process. In this study, a proposal for a pedagogical intervention is presented, in which the active Peer Instruction methodology is used - peer instruction as a pedagogical practice, for teaching Professional Ethics to students on the Finance Technician course required at high school. This format allows the student to approach his reality because, in this methodology, he actively participates in the learning process, interacts with his colleagues, and develops communication and cooperation skills among students. This study is based on the article by José Moran (2015) and (2017), Eric Mazur (2015), Lilian Bacich, and José Moran (2018), and complementary texts that corroborate this perspective.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.rightsacesso_abertopt_BR
dc.subjectMetodologias Ativaspt_BR
dc.subjectPeer Instructionpt_BR
dc.subjectInstrução por Parespt_BR
dc.titlePeer Instruction: instrução por pares como metodologia para o ensino de ética profissional para o curso técnico em finançaspt_BR
dc.typetccpt_BR
dc.publisher.localPiúmapt_BR
ifes.campusCampus_Piumapt_BR
dc.contributor.institutionpt_BR
ifes.course.underposgraduatePráticas Pedagógicas para a Educação Profissional e Tecnológica
dc.contributor.memberFerreira, Péricles José
dc.contributor.memberAlvim, Liliane Rodrigues de Albuquerque


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record