Gestão Escolar e Emancipação

Sena, Carolyne Lopes (2023)

tcc

In this course conclusion work, the Book Education and Emancipation (2000) by Theodor W. Adorno, constituted a fundamental pillar for the research that aimed to review articles that address this book and the topic of school management, linked to Postgraduate Specialization in School Management for Education Professionals-IFES. Through a narrative literature review methodology, and three scientific articles, we analyze how the ideas in the book were related to school management. The work offered reflections on school management that favors a more autonomous, enlightened and participatory education.

Neste trabalho de conclusão de curso, o Livro Educação e Emancipação(2000) de Theodor W. Adorno se constituiu pilar fundamental para a pesquisa, cujo objetivo foi revisar artigos que aborde este livro e a temática gestão escolar, atrelada a Pós Graduação Especialização em Gestão Escolar para os Profissionais da Educação IFES. Por meio de uma metodologia bibliográfica com revisão de literatura narrativa, e de três artigos científicos, analisa-se como as ideias do livro foram relacionadas a gestão escolar. O trabalho ofereceu reflexões sobre uma gestão escolar que favoreça uma educação mais autônoma, esclarecida e participativa.


Collections: